HOME TUTO BIES ASK

28 April 2013

Kenali penyakit melalui jari

Asalamualaikum w.b.t + Salam sejahtera .
Hope this day is the best than yesterday ! 
Asas 5 jari
jari telunjuk untuk usus
jari tengah untuk jantung
jari manis = imuniti
jari kelingking untuk rahim atau tulang belakang
Cuba kamu tengok kat ruas jari2 kamu . Kalau ruas jari kehitaman tu maknanya badan kamu ni penuh dengan racun n toksik Jadi penyakit sembelit mudah kamu hadapi la 


 Kalau kita sebagai seorang wanita, cara untuk tengok system dalaman perempuan kita pulak adalah dengan melihat pada jari kelingking kita kalau jari kita meruncing atau bengkok tu, maknanya haid tak teratur, keputihan, senggugut, dan berkemungkinan rahim kita jatuh.
Kalau tapak tangan berbintik pulak maknanya masalah angin . Siapa yang suka marah2 tu, cuba tengok tapak tangan tu , berbintik kot sebab tu suka naik angin ngan marah2. Heeeee


Kalau tangan kamu kerap basah n lembap, maknanya sel sel kanser mudah serang badan kamu


Tengok kuku masing masing.ada tak bentuk bulan sabit yang kaler putih tu ? ada ?  kalau ada maknanya hormon kamu tak seimbang. aku la tu... hukhuk. Tapi kalau bulan sabit putih tu just ada kat ibu jari, kamu orang yang sihat.

4 comments:

Mazelina Zaini said...

nice share . tapi kan nina tak tau lah ruas tu kat mana ? hehe . pastukan , number 4 tu mmg nina alami sejak darjah 4 . rungsingnya

~ yoona ~ said...

owhhh.. mcm ni pula . thank you :) hehehe

Yayaa Azami said...

@Mazelina Zaini Stiap pnyakit ada ubatnya

Yayaa Azami said...

@~ yoona ~ Sesama