HOME TUTO BIES ASK

19 December 2012

Oh PMR , Mengapa begini ???

Asalamualaikum w.b.t + Salam sejahtera .
Hope this day is the best than yesterday ! 
 
Yaya dapat berapa ? Oh no Straight B , Cuma Geografi C . Malu sangat . :face36: . Mengapa harus begini . Mungkin belum masanya kan . Yang korang pulak dapat berapa ?


Tambahan pula . Yaya tengok berita Awani tadi , Yang menyatakan prestasi PMR tahun ini merosot . Arghh , Why ? Kalau lah yaya dapat A boleh la menyumbang kan sikit . :face31: . Papepun yaya nak mintak maaf kepada semua kawan yaya 3 Kenanga , Kerana tak dapat Straight A , Lau tak dah lama kita dapat makan pulut rainbow dari guru displin kita . Hmm :face32: .
Ni ialah secebis berita dari - Bernama 
2012 Rating Sederhana Rendah (PMR) atau Peperiksaan Penilaian Menengah Rendah keputusan diumumkan hari ini menunjukkan 30.474 atau 6.92 peratus daripada 481.424 calon menjaringkan A dalam semua mata pelajaran.
Timbalan Ketua Pengarah, Dasar dan Pembangunan Pendidikan Sektor Datuk Dr Amin Senin berkata ia menunjukkan penurunan sebanyak 0.85 peratus berbanding dengan tahun lepas apabila 34.271 calon menjaringkan A dalam semua mata pelajaran.
Walau bagaimanapun, bilangan calon yang mendapat gred E dalam semua mata pelajaran menurun daripada 346 (0.08 peratus) pada tahun lepas kepada 241 (0.05 peratus) tahun ini, "katanya ketika mengumumkan 2012 keputusan PMR di Putrajaya, hari ini.
"Bahasa Melayu menunjukkan peningkatan sebanyak 0.04 peratus tetapi prestasi Bahasa Inggeris (0.12 mata), Sains (0.02 mata) dan Matematik (0.01 mata) menunjukkan penurunan dalam prestasi.
Bagaimanapun, beliau berkata pencapaian keseluruhan dalam 17 mata pelajaran adalah stabil dengan Indeks Gred Purata Nasional (GPN) dikekalkan pada 2.1 mata pada tahun 2011.
"Pencapaian calon bandar dikekalkan pada indeks GPN 2,61 mata seperti tahun lepas, manakala prestasi calon-calon luar bandar menunjukkan peningkatan sebanyak 0.03 GPN mata, iaitu, dari 2,90 mata GPN pada 2011-2,87 mata tahun ini," katanya .

4 comments:

Domo Bunk said...

tk pew ..
spm menanti .. good luck untuk spm nnti .. :)

farah.fauzi said...

jgn putus asa dik.. think positive..do your best for your spm 2014 :)

Siti Zunairah said...

Alaa.. Takpe la x dpt A pon .. Nanti try SPM pulak... ok ... DO THE BEST< AMONG THE BEST ! Chaiiiyok

Nisa Hussin said...

takpe lah adik. SPM ade lagi. jgn risau ! semangat ! semangat !