HOME TUTO BIES ASK

16 February 2013

Apa beza NuffnangX + Nuffnang biasa ?

Asalamualaikum w.b.t + Salam sejahtera .
Hope this day is the best than yesterday ! 
Pada asasnya, NuffnangX adalah satu platform yang membolehkan pengguna untuk mencari blog untuk membaca, mengikuti kemas kini blog dan mempunyai perbualan dengan blogger-the-go. Terdapat versi mudah alih percuma untuk dimuat turun di iTunes atau Google Store Play. Terdapat juga versi web pada www.nuffnangx.com.


3 ciri-ciri teras NuffnangX:
The 3 core features of NuffnangX:


Cari blog untuk membaca
Find blogs to read

Jika anda pembaca blog biasa, hanya menambah blog kegemaran anda pada NuffnangX dan anda akan dapat membaca blog ini on-the-pergi melalui suapan blog anda. 
If you are a regular blog reader, simply add your favourite blogs on NuffnangX and you'll be able to read these blogs on-the-go through your blog feeds


Mereka yang keliru dengan konsep blog boleh meninggalkan semua tekaan untuk NuffnangX. Pasukan di belakang NuffnangX telah diayak melalui pelbagai kandungan blog di Internet untuk memilih blog yang terbaik dan juga orang-orang permata tersembunyi dalam blogosphere. Hasilnya ialah satu senarai komprehensif blog yang disyorkan yang berjalan gamut dari kereta dan teknologi, untuk makanan dan fesyen.
Those who are clueless about blogs can leave all the guesswork to NuffnangX. The team behind NuffnangX has sifted through the myriad of blog content on the Internet to pick out the best blogs and also those hidden gems within the blogosphere. The result is a comprehensive list of recommended blogs that runs the gamut from automobiles and technology, to food and fashion.


Ikuti kemaskini blog
 Follow blog updates


Ia adalah semata-mata terlalu memakan masa untuk membaca semua entri blog yang anda ikuti. Oleh itu, NuffnangX menggunakan teknologi paten sementara menunggu untuk meringkaskan keseluruhan blog ke satu pelapik bermakna dan menarik dan memaparkan ia pada cara feeds.This blog anda, walaupun anda tidak mempunyai masa untuk membaca blog keseluruhan, anda masih dikemaskinikan melalui ringkasan satu garis posting blog
It is simply too time-consuming to read all the entries of blogs you follow. Therefore, NuffnangX uses a patent-pending technology to summarize an entire blog entry into a meaningful and engaging one-liner and display it on your blog feeds. This way, even if you have no time to read an entire blog entry, you are still kept updated through this one-line summary of the blog posts.


Mempunyai perbualan dengan blogger-the-go
 Have conversations with bloggers on-the-go


Sudah pembaca hari perlu menatal melalui laman komen untuk melihat jika blogger telah bertindak balas kepada mereka. Dengan perbualan NuffnangX, penulis blog boleh menerima pemberitahuan on-the-pergi apabila seseorang komen pada posting blog mereka, dan pengguna juga akan dimaklumkan apabila blogger membalas komen mereka.
Gone are the days readers have to scroll through pages of comments to see if the blogger has responded to them. With NuffnangX conversations, bloggers can receive notifications on-the-go whenever someone comments on their blog posts, and users will also be notified when bloggers reply to their comments.