HOME TUTO BIES ASK

5 June 2012

TUTORIAL : APA ITU BLOG

Asalamualaikum w.b.t
Hello everybody ^_^


Blog adalah singkatan daripada Weblog . Orang pertama yang memperkenalkan blog ialah Jorn Barger 1997 . <-- Tahun lahir yaya .:face28:

Blog boleh dianggap sebagai laman web peribadi . Ia boleh dijadikan sebagai diari , tempat penjanaan wang , kedai peribadi , dan sebagainya . :face4:Kita boleh tulis apa sahaja di dalam blog tersebut .


Jika korang semua nak luahkan perasaan dan ingin mendapat pendapat orang lain , maka blog ini lah jalan keluarnya. Korang pun boleh mengajar orang lain dengan menulis tutorial atau info-info yang penting. Jadi blog ini banyak fungsi nya mengikut keinginan penulisnya.:face44:

Seperti sekarang , yaya sediakan beberapa tutorial yang dapat membantu sedikit kepada blogger. Tapi yang penting , membuat blog ini hanya lah PERCUMA !:face24:

Korang boleh membuat kan blog ini sebagai kedai korang . Contohnya ,korang mengiklankan jualan korang seperti baju , tudung dan sebagainya.


Kalau mahu blog korang bertambah maju , Ikutilah langkah-langkah dengan teliti agar tiada kesilapan berlaku. Semestinya lah pada permulaan memang susah , Tapi lama-kelamaan akan menjadi senang . Selamat Mencuba ye:face75:

No comments: