HOME TUTO BIES ASK

26 February 2012

Kebaikkan air mata

Asalamualaikum w.b.t + Salam sejahtera .
Hope this day is the best than yesterday !


Hari ini yaya masak tomyam . Nyumnyum sedap whoaa , tengok lah siapa masak . Ehemehem , Of kos lah yaya . Ingat yaya tak geti ke , Geti tau . Ni pun baru lepas makan .  Nak sikit ? Tak boleh . :face39: Pergi masak sendiri sebab yaya kedekut sikit bab makanan ni . Hehe ,

Sebelum ini , yaya ada menangis . Ala korang pun ada jugak kan ? Jangan nak membongak . Everybody not perfect . Yaya nangis bukan sebab bf tapi sebab stress dekat sekolah . :face41:

Kalau menangis memang tak sah kalau tak lebam . Memang lah buruk , tapi ada jugak kebaikan nya . Nak tahu apa ? :131: Check out bawah ini :>

 Membantu penglihatan
     Cecair yang keluar dari mata dapat mencegah pengeringan pada membran mata yang membuat penglihatan kita . Apa itu membran ? Erm , macam anak mata kita lah , Lebih kurang lah ,

 Membunuh bakteria
      Air mata ni anti-bakteria semula jadi .Jadi tak payah lah nak beli eyemore . Senang cerita air mata korang tu ,terdapat cecair dipanggil lisozom #Betul ke hee lantak lah . :face18:  Dan ia membunuh kuman sebanyak 90-95 % .

 Mengeluarkan racun
      Seorang ahli biokimia , William Frey telah melakukan beberapa kajian tentang airmata dan menemui bahawa air mata yg keluar kerana emosi adalah mengandungi racun :6: .Keluarnya air mata yang beracun itu , menandakan bahwa ia mengeluarkan racun dri dlm tubuh melalui air mata .

 Wow . Jom menangis ramai-2 . Lepas ini tak payah lah korang ejek kawan korang kuat tacing atau apa . Sebab nanti yaya terasa kerana yaya ni pun kuat nangis Hehehe .:face26:

6 comments:

Saya mEmang suka Menuliz:D said...

memang menangig tu baik juga..tapi jgn selalu sudahlah =)..reena bw sini..jgn lupa checkout entry reena..

aReLaN said...

ala...takkan laki cam saya nak kena nangis gak.wuuuu

steffany daph said...

owh. ni la dia kebaikan air mata. baru tau nih. salam kenal, done follow u, follower ke 618. (: ngehehe

cweet pinky said...

huhu ~ kuat nanges tp kuat sorok law nanes nih , dgn care , bukak movie or drama or apew2 jep , then nanes tp jgn bkak movie or citew or drama yang lawak2 ti kantoi , kui3

CikUna said...

huhu.. i loike.. sebab cikuna pun suke nages2 nie.. stress je nanges, emo pun nanges, apa2 la kan..hehe

\\( ^_^ )//

✿Gucciey Lavender✿ said...

wah ! haha .. baru tahu nieyh O_o .. hehe .. :')
jom nges :P